6. maaliskuuta 2015

Kiira ja sen kiharat

Vanhempani olivat siis lomalla ja minä hoitamassa kiharoita. Minun on koko viikko pitänyt kirjoittaa kuulumisia, kun kerran olen ollut pitkästä aikaa kiharoiden kanssa, mutta rutiinien muutos väsytti minua enemmän kuin olisin arvannut, joten en saanut aikaiseksi. Nyt vanhempani ovat kuitenkin palanneet ulkomailta ja minä olen muuttanut takaisin kotiin. Yritän siis lyhyesti kertoa jotain kuulumisia.

Kiharille viikko taisi kuitenkin olla vielä raskaampi kuin minulle. Etenkin Prinssi ahdistuu nopeasti elämän perusasioiden muuttuessa. Kaikkein tärkeimpiä rutiineja sille tuntuu olevan kello viideltä omistajien kotiintulo ja kello yhdeksän nukkumaanmenoaika. Nyt kumpikaan ei toteutunut. Viideltä Prinssi istui ulkona portilla odottamassa, mutta kukaan ei tullut. Yhdeksältä se ihmetteli portaiden alapäässä, että eikö kukaan muu todella ole tulossa yläkerran makuuhuoneeseen nukkumaan.

Vaikka Prinssillä ja Samballa olikin aika rankka viikko, teimme kuitenkin paljon kivoja juttuja, joita en usein pääse tekemän niiden kanssa. Molemmat pääsivät esimerkiksi tiistaina halliin puuhastelemaan. Siellä molempien kanssa juostiin putkea ja harjoiteltiin sheippausta. Tämäm lisäksi kokeilin ehdollistaa eukalyptusta niille (vaihtelevalla menestyksellä) ja viimeiset kaksi päivää seurassamme on ollut kavereita (Laika ja Vinski).

Niin rakkaita kuin Prinssi ja Samba minulle ovatkin, on kyllä ihana olla kotona ihan vain Kiiran kanssa. Yksi koira on kyllä niin paljon helpompi. Kiiran kanssa eläminen on kuin ei olisi koiraa ollenkaan. Tuossa viereisessä nojatuolissa se nytkin on nukkunut jo pitkään. Tänään kävimme vielä kavereiden kanssa juoksemassa ja istumassa sen jälkeen iltaa, joten Kiira on aivan puhki. Ei se herääkään enää ennen aamua. 

Vinski, Laika, Samba, Prinssi ja Kiira

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.