14. marraskuuta 2014

Tokokärpänen surisee

Tokokärpänen on viimeinkin puraissut minua kunnolla. Eilen kävimme treenaamassa porukalla ja sain käytyä vähän läpi missä vaiheessa alokasluokka on. Luoksepäästävyys on ollut minulle iso mörkö, mutta eilen huomasin, että sivullaolossa Kiira kestää yllättävänkin paljon häiriöitä. Seuraavaksi pitäisi alkaa treenata puolivieraiden kanssa luoksepäästävyyttä, koska nimenomaan ne vieraat ihmiset ovat se vaikea juttu.

Sama juoksutarkistuksen kanssa. Olen opettanut Kiiran seisomaan paikoillaan pää kämmenelläni ja lisännyt sitten siihen kestoa ja häiriöitä. Nyt tutut ihmiset saavat koskea Kiiran takapäähän ilman, että Kiira kääntää katsettaan, mutta nyt tarvitsisin niitä vieraita ihmisiä. Ja luultavasti aluksi on aloitettava ihan vain siiitä, että vieras ihminen seisoo Kiiran vieressä. Olen kuitenkin ihan positiivisin mielin tätä treenaamassa. Jos kerran olen saanut koulutettua Kiiran sietämään koskettelua näyttelyissä niin kyllä minä saan sen tykkäämään tokotuomareistakin.

Kiiran seuruu alkaa viimeinkin taas näyttää seuruulta, joten olen siirtynyt palkitsemaan lelulla, jotta saisin virettä ylöspäin. Pallopalkka tosin aiheuttaa sellaista poikittamista, että ei mitään rajaa, joten etenemme hitaasti askel kerrallaan. Hassua ajatella, että siitä ei ole kauaakaan, kun Kiiraa oli mahdottoman vaikea motivoida lelulla. Kyllähän se vieläkin suhtautuu leikkimiseen treeneissä aika kummastellen, eikä se todellakaan ole mikään saalisviettisin kaveri, mutta se on tullut tosi pitkälle. 

Paikkamakuukin tehtiin. Häiriöitä oli paljon mutta niistä Kiira ei välittänyt. Sen sijaan kestossa ja etäisyydessä oli ongelmia aivan niin kuin muistelinkin. Ne olivatkin ennen pitkää tokotaukoamme ongelmakohtia. Minuutin paikkaolon jälkeen Kiira juoksi luokseni. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen että Kiira ei välittänyt tuon taivaallista mistään rekkaparkkiksella olevista häiriöistä. Siellä oli ihmisiä, koiria ja autoja. Erica nappasi alla olevan kuvan paikkamakuusta kännykällään. Minulla on aina kuvaaminen on ihan jäissä tähän pimeään vuodenaikaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.