2. lokakuuta 2014

Pitkästä aikaa kentällä

Sain sitten viimeinkin aikaiseksi raahautua sinne kentälle. Eli pitkästä aikaa minulla on jotain kerrottavaakin! Vietimme illan Ojangossa Erican, Neiran ja Vienan kanssa. Erica otti Kiiran kanssa hieman agilitya alkuun, josta minulla ei ole paljoakaan kerrottavaa, sillä se ei ole ollenkaan minun alaani. Kiira oli innoissaan ja lelupalkka kelpasi. Vieläkään se ei kuitenkaan tee juuri muuta kuin hyppii esteitä erilaisista kulmista.


Aksan jälkeen minä otin sitten tokoa. Jonkin aikaa minulla on ollut meneillään seuruuprojekti Kiiran kanssa. Nyt Kiira seuraa oikein kivasti lyhyitä pätkiä. Kontakti ei häviä ja vire on ihan kiva. Ongelmana minulla on se, että Kiira alkaa herkästi vaihtamaan paikkaa palkansuunnan mukaan - eli jos palkkaan edestä, se alkaa edistää ja jos palkkaan takaa, se alkaa jäädä jälkeen. Olen yrittänyt vaihdella palkansuuntaa aktiivisesti mutta muutos paikassa tapahtuu todellakin ihan parin toiston sisällä. Tänään treeneissä aloitin pahasti edistävän koiran kanssa ja päädyin lopulta hieman liian takana seuraavaan koiraan. 

Käytännössä minun taitaa täytyä opettaa palkkarutiiniksi jokin namikupille säntääminen. Tosin pelkään tässä käyvin niin että koira alkaa poikittaa tai jätättää siihen suuntaan missä palkkakuppi on. Fanny Gottin seminaarissa aikaisemmin kesällä oli puhetta aiheesta. Hänellä oli juuri tämän takia eri sana edessä ja takana olevalle palkalla. En ajatellut siinä vaiheessa tarvitsevani sitä, mutta nyt mietin taas olisiko siitä sitten kuitenkin hyötyä meille.

Seuruusta on joka tapauksessa tullut yksi Kiiran suosikkiliikkeistä. Tänään en keskittynyt mihinkään muuhun kuin seuruun hiomiseen, mutta huomenna, kun menemme taas treenaamaan, ajattelin katsoa missä kunnossa kaikki muut liikkeet ovat. Luultavasti liikkestä makaaminen ja seisominen sekoittuu (se on aina ollut yksi ongelmamme) mutta toivottavasti muut liikkeet ovat hyvin muistissa. Aamulla se selviää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.