7. lokakuuta 2014

Hylkeen muotoinen ruokavaras


Syksy on ollut ihanan lämmin tänä vuonna. Ensimmäinen viikko lokakuuta takana ja lehdet vasta putoilevat maahan. Tällä tavalla syksyn kunniaksi Kiira on ruvennut varastoimaan itseensä rasvaa talven varalta. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka talvella joutuisi olemaan nälissään. Ja minä vielä kehtaan olla niin julma, että en ruoki belgiparkaa kuin kerran päivässä - Kiiran mielestä tarvittavia kertoja pitäisi olla ainakin kuusi. Eläessään tällaista nälkäkautta Kiiran on ollut siis aivan pakko opetella taitavaksi tiskien nuolijaksi, roskisten repijäksi ja ruokien varastajaksi.

Muuton jälkeenhän se on aina silloin tällöin varastanut ruokia, kun olen unohtanut roskiksen raolleen tai leipäpussin pöydälle, mutta nyt kuluneen parin viikon aikana Kiira on varastanut ruokaa niin usein, että se alkaa taas muistuttaa hyljettä. Ei väliä miten hyvin kuvittelen siivonneeni kaiken ruoan piiloon niin aina se on yksinollessaan jotain lyötänyt. Ratkaisuhan sinänsä on maailman yksinkertaisin; ruoat piiloon, kaapit lukkoon ja tiskit altaaseen! Mutta aina pöydät tulee siivottua vasta juuri ennen lähtöä, kun on jo kamala kiire, joten huolimattomuudessa pöydille jää tavaraa. 

Kiiran paino on vaikea pitää alhaalla ihan ilman tätä ärsyttävää tapaakin, joten minun täytyy ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta siivoamaan tavarat pois tarkemmin. Olen ollut liian huolimaton viime aikoina. Minun täytyy ryhdistäytyä ennen kuin minulla on hihnan päässä koiran sijasta valas. Jos katsoo yllä olevaa kuvaa Kiirasta vaahteranlehdissä, pystyy jo hyvin näkemään yhdennäköisyyden hylkeen kanssa. Valas ei ole kaukana.

Asiasta kukkaruukkuun. Tänään näimme Kiiran kanssa aamupäivästä viisikuista belgityttö Vixiä. Tapasimme ensin puistossa, mutta koska minä nirsoilin kuvien suhteen, siirryimme heittelimään frisbeetä viereiselle ruohokentälle. Suureksi yllätyksekseni Kiirakin innostui vaikka yleensä lentävät lautaset ovat sen mielestä aika tylsiä. Nämä olivat kuitenkin pieniä ja pehmeitä - ja eihän pennulle nyt voi kakkoseksi jäädä.

2 kommenttia:

  1. On se aika tuhti... :D paljon painaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan reilu 26 kiloa tällä hetkellä. 22-24 on sille se normaali hyvä paino, jossa kylkiluut tuntuvat hyvin. :) Onneksi pahin turvotus laski aika nopeasti nyt kun se on paastonnut hetken. Ja minä olen siivonnut jälkeni paremmin. :P

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.