17. toukokuuta 2014

Arvaatkaa mun lempiväri!


Anteeksi taas hiljjaisuus, mutta kiirrettä pitää. Minun kämppikseni valmistuu ja muuttaa opiskelija-asunnosta, joten itselläkin on tässä asunnonhankintahommat käynnissä, eikä se mene ihan niin kuin olin toivonut. Saas nähdä minne pääsen muuttamaan. Pakkaaminen on kuitenkin aloitettu. Hauskasti tajusinkin tuossa tavaroita laatikoihin järjestellessä, että minulla on selkeät lempivärit Kiiralle. Kaikki on pinkkiä tai violettia tai jotakin siltä väliltä.

Kiirrettä pitää myös koira-aiheisten kurssien muodossa. Olen jatkanut eläinkoulutuksekuksella syventäviin opintoihin. Erikoistun hajuhommiin. Koska minusta on ihana nähdä koira tekemässä sitä mikä on sille niin luontaista. En ole vielä ihan varma millaiseen hajutyöskentelyyn aion suuntautua, mutta tällä hetkellä mielessä pyörii id-jälki, jota lähdenkin opiskelemaan syksyllä JobsforDogsin kurssien avulla.

Kursseista puheen ollen olen myös läsnä kotieläintieteiden järjesteämällä erikoiskurssilla koirista. Kurssi menee avoimessa yliopistossa. Sen aiheena on pääasiassa koirien jalostus ja ruokinta. Kolmella luennolla olen jo käynyt ja kurssi on toistaiseksi osoittautunut todella mielenkiintoiseksi. Torstaina esimerkiksi Hannes Lohi kävi luennoimassa koirien DNA tutkimuksesta. Onneksi luentojen taso on sellainen, että jopa tällainen lukiobilsan varassa roikkuva humanisti pystyy ymmärtämään geenijutut. Missään nimessä kurssi ei kuitenkaan ole liioitellun yksinkertainen.

Kiira muuten kävi tässä mätsäreissä alkuviikosta ja sijoittu pitkästä aikaa. Se oli PUN2 hienolla käytöksellä. Huomenna me suuntaammekin näyttelyihin, joten on ihan kiva huomata, että se yhä muistaa miten kehässä käyttäydytään. Kilo sillä on liikaa painoa, mutta karvaa kerrankin on, joten toivottavasti huomenna tuomari suosisi meitä.

Kiira PUN2

2 kommenttia:

  1. Tuosta Koira-kurssista olisi kiva kuulla sitten lisää. Olin viittä vaille itsekin sinne ilmoittautumassa etäversiona, mutta se olisi tullut junamatkoineen (tentti, pahimillaan tentit) maksamaan yli 100€ ja netti jumittelee siihen malliin, että olisi voinut jäädä luennotkin näkemättä. Puuttuvia opintopisteitäkin olisi kelvannut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toistaiseksi se on ollut tosi mielenkiintoinen. Voisin jotain luentpäiväkirjan kaltaista kirjoittaakin parhaimmista luennoista. Kirjoitan varmasti jossain vaiheessa ainakin jotain omia pohdintojani, sillä kurssi on herättänyt paljon ajatuksia koirien jalostamisesta.

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.