28. helmikuuta 2014

Uutta kevätmuotia

Kiiran kevään tuote on uusi pinkki hihna- ja pantasetti. Feel merkki on minulle uusi tuttavuus. Tähän asti olen luottanut Hurttaan ja Ratiaan, ja kaverini tuntevat minut yleensä todella tapoihini kangistuneena, joten uuteen merkkiin siirtyminen on suorastaan repäisy. Ihastuin kuitenkin tähän kangaspantaan ja kallis pinkki nahkahihna tuntuu hyvältä kädessä. Näillä mennään siis!


Ostin muuten Tommy Wirenin luennon yhtydessä Turid Rugaasin koirapiiriklassikon Rauhoittavat signaalit. Kirja on luettu aikoja sitten, mutta kuuluuhan se nyt koiraharrastajan kirjahyllyyn ihan oleellisesti, joten ostaminen on ihan perusteltua. Ainakin niin minä väitin itselleni tuhlatessani ruokarahoja jälleen yhteen kirjaan jonka olen jo lukenut.

Jos joku lukijoista ei tiedä mitä tarkoitetaan käsitteellä rauhoittavat signaalit, suosittelen tutustumaan tähän teokseen. Lyhyesti kerrottuna ne ovat koiran tekemiä eleitä, joilla koira pyrkii lisäämään etäisyyttä uhkaavaan asiaan tai rauhoittamaan kiihkeäksi mennyttä tilannetta. Koiralla on todella monia tällaisia sovintoon pyrkiviä eleitä. Näistä eleistä käytetään muitakin nimityksiä ja niitä jaotellaan hieman eri tavoilla, mutta tämä Rugaasin lanseeraama käsite on terminä aika yleisesti käytetty.

4 kommenttia:

  1. Mullakin on koirille juuri samanlaiset hihnat mustana ja tummanruskeena, ne istuu tosi kivasti käteen! Kattelin myös itsekkin tuota pinkkiä, mut jotenkin se oli sit turhan räikee mun koirille, mut Kiiralle se sopii tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne tummat olikin tosi makeita. Mulla nyt vaan on tällanen ihmeellinen pinkki kausi. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.