3. lokakuuta 2013

Talvi on tulossa


Hurrrr. Ensimmäiset pakkasaamut. Ihan hassua kun joutuu jo kaivamaan kaulaliinoja, lapasia ja pipoja esiin ulos lähtiessä. Onneksi meillä on nyt lokakuun alusta alkaen kaksi hallivuoroa viikossa niin ei tarvitse tuolla kylmässä treenata. Molemmissa vuoroissa meillä on eri ryhmä koiria häiriönä ja molemmilla kerroilla olemme eri hallissa. Tänä syksynä olisi tarkoitus treenata Kiiran kanssa tokon alokasluokan liikkeet kisavalmiiksi ja rally-tokon voittajaluokan oikealla puolella seuraaminen kuntoon.

Kaksi uutta hallia ovat osoittautuneet pienoiseksi haasteeksi Kiiralle ja minulle. Treenirutiinien rakentaminen, ja niissä pysyminen, on ollut yllättävän vaikeaa. Häkkiin rauhoittuminen on meillä kohtalaisen alkuvaiheissa, samoin kuin edelleenkin tuo leikkiminen, mutta olen kuitenkin saanut molempia vietyä hieman pitemmälle. Tällä viikolla olenkin keskittynyt pääasiassa niihin.

Häkkitreenissä minun on jotenkin tosi vaikea pysyä järjestelmällisenä. Yleensä olen tosi kärsivällinen, mutta tässä treenissä annan aina lopulta periksi ja sorrun haukuttelemaan Kiiran häkkiin, kun se tarpeeksi pitkään jarruttelee. Toinen missä annan helposti periksi on se, että saatan palkata Kiiran vaikka pää tai tassu jäisi häkin ulkopuolelle, vaikka kuinka yritän pitää kriteerini sellaisena, että koko koiran pitäisi olla häkissä. Tänään teimme hallissa kuitenkin monta ihan onnistunuttakin toistoa häkkiin ryntäämisestä ja häkissä oikeassa kohdassa makaamisesta. Sitten tällaisen onnistuneen setin jälkeen huomaan kuitenkin taas joustavani. Joku saisi luvan pitää minua silmällä...

Leikkiminen on ottanut vähän takapakkia uusissa halleissa. Sen lisäksi minä olen niin tylsä, että saan koirani muuttumaan laamaksi, kun otan lelun käteen. Muutaman kerran se jopa meni kesken leikin takaisin häkkiin makoilemaan namin toivossa. Minun on toisin sanoen opeteltava leikkimään nyt kun olemme päässeet jo hyvään alkuun leikkimistreeneissä. Nykyään Kiira nimittäin kestää häiriötä jo paremmin ja innostuu leikkimään jossain määrin vieraissakin paikoissa.

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Joo. Kiirasta häkkitreeni oli mälsää. :D

      Poista
  2. Täällä on jo pakkasia ollut viikon verran, niin aamuisin kuin iltaisinkin. Ihanaa, talvi tulee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eeeeei, en ole talvi-ihminen. :D Ensilunta ja jouluhankia odotan - mutta sitten saisi kyllä luvan olla jo kevät. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.