10. syyskuuta 2013

Kirjoja ja leluja koiraharrastajalle

Yleensä en pidä ollenkaan sellaisista blogitesteistä, joissa kirjoittaja hehkuttaa mitä kaikkea roinaa on ostanut, mutta nyt minun on kuitenkin pakko tehdä sama. Tilasin nimittäin läjän koirakirjoja ja olen aivan onneni kukkuloilla. Sain ne viimeinkin tänään käsiini. Kaksi kirjoista ovat oppimateriaaleinakin käytettyjä perusteoksia koiran käyttäytymisestä ja kolmas on Sophia Yinin hauska näin koulutat koirasi -opas.

Ihan ensimmäisenä aloitin Adám Miklósin Dog - behaviour, evolution and cognition kirjan enkä ole lainkaan pettynyt.  Nimin kertoo jo mitä kirja käsittelee. Se on kohtalaisen kokonaisvaltainen kirja koiran oppimisesta ja käytöksestä. Ihan ensimmäisiä sivuja lukiessa olin jo tykästynyt. Tiedättekö te sen tunteen, kun lukee uutta mielenkiintoista tietokirjaa, jossa on niin paljon opittavaa, että rupeaa ihan ahdistamaan, kun ei voi mitenkään muistaa ja oppia kaikkea heti? Ei? Ehkä se olen vain minä. 


Ja nyt makuun päästyäni, voisin kertoa löytäneeni elämäni naksuttimen. Se on ihan samalainen kuin kaikki aikaisemmatkin naksuttimeni, mutta siinä on ihana uusi kuvioillinen rannelenkki, jonka takia se oli pakko-ostos. Samanlainen pakko-ostos kuin se uusi kolmenkymmenen euron oranssi treenilelukin. Kuva siitä alla. Ainakin Neira tykkää.


Joskus tätä tavaramäärä katsoessani herää kyllä kysymys siitä kenen vuoksi tätä roinaa oikein ostetaan. Ei ainakaan koiran. Koiraa ei voisi vähempää kiinnostaa onko ohjaajalla millainen naksutin tai kuinka laaja hänen kirjahyllynsä koirakirjaosasto on. Oikeastaan nämä kaikki ovat siis koiraharrastajan leluja - mutta haittaako tuo nyt sinänsä? Minun sisälläni asuva orava tykkää hamstrata talven varalta vähän kaikenlaista.

5 kommenttia:

  1. Minä hamstraan myös koirakirjoja. Väärinä ajankohtina tietysti, jolloin ne jää hyllyyn lukematta :D Toisaalta tykkään kyllä lukea kirjoja pätkittäin. Teen useinkin niin, että selailen niistä vain tietyt sivut (jotka juuri sillä hetkellä kiinnostavat) ja palailen muihin sivuihin joskus toiste.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha. Ei edes mennä siihen miten paljon minulla on kirjoa, joita en ole koskaan lukenut. Klassikoita, tietokirjoja, uutuusromaaneja... Kaikki jotakin jotka joskus aion kyllä lukea. :D

      Poista
  2. Neira niiiiiin tykkää tosta lelusta. <3

    VastaaPoista
  3. Sä varmaan näit mun kirjahyllyn, pari koirakirjaa ja pari neulekirjaa. Mä en oo koskaan tykännyt lukemisesta, koirakirjoista lähinnä vain tokokirjat kiinnostavat. Mieluummin käyn luennoilla tai luen Koiramme-lehden lyhyitä artikkeleita. Joskus harmittaa etten vain saa kunnolla irti kirjoista.:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, joo, ei kaikkien täydykään tykätä lukemisesta. Oppia voi monella tavalla. Ihmiset on erilaisia. Niin kuin tiedät, minulla on ihan järkyttävä opetteleminen mekaanisissa taidoissa, joten se tasaa meidät kyllä. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.