28. tammikuuta 2013

Jääväongelmia ja jahtausleikkejä





Jääväongelmassa on tapahtunut läpimurto! Minä olen viimeinkin tainnut tajuta minkä takia Kiira on aina sekoittanut jäävät keskenään. Pitkäänhän minulla on ollut Kiiran kanssa ongelmana se, että se on mennyt makaamaan vaikka on pitänyt jäädä seisomaan tai vaihtoehtoisesti jäänyt seisomaan kun olisi pitänyt mennä maate. Nyt olen kuitenkin viimeinkin tajunnut mistä on kysymys. Kiira on oppinut liikkeestä maatemenoon ihan toisen vihjeen kuin käskysanani "maate". Kiira on oppinut menemään maate, kun liikautan vasenta olkapäätäni taaksepäin ja käännän aavistuksen katsettani koiraa kohti. Ilman tätä merkkiä Kiiran mielestä kyseessä on liikkeestä seisominen. 

Kiira on toisin sanoen ollut minua älykkäämpi. No, viime viikolla projektina onkin sitten ollut tämän huomaamattoman vihjeen häivyttäminen. Olenkin samalla saanut huomata karun totuuden siitä miten syvälle  Kiiran mieleen tämä vihje on juurtunut. Häivyttäminen ei ole ollut ihan helppoa, mutta jossain määrin olemme kyllä edistyneet. Tuskin ehdin häivyttää sitä kuitenkaan ennen möllejä. Se tuskin kuitenkaan haittaa mitään, kun kyseessä on muutenkin vain nakkiluokka ja jäävät tehdään hihnassa nami kädessä, joten tuomari tuskin kiinnittää huomiota minun olkapääni liikahduksiin. 

Samban kanssa on myös tehty viime aikoina tokoa. Sen kanssa olen ajatellut aloittaa rallytokon, joten olemme viime aikoina tehneet perusasentoa melko paljon. Samballe vain on todella vaikea jaksaa keskittyä minkäänlaiseen treenaamiseen muutamaa minuuttia pitempään. Samba on myös tuottanut minulle suuren haasteen siinä, että se ei oikein ota palkkautuakseen nameista, joten olen joutunut opettelemaan palkkaamaan lelulla. Se on vaikeaa. 

Sampsoniittia treenatessa tärkeintä on pitää treenit lyhyinä ja varoa sormiaan. Laitan tähän loppuun vielä videon yhdestä aamusta, jolloin otimme kotona lyhyen pätkän sivulle tuloa. Videosta näkyy hyvin se kuinka hyvin Samba palkkautuu tuosta pörröisen lelun jahtaamisesta. Toistaiseksi en ole ollut kovin tarkka oikeasta paikasta vierelläni, mutta seuraavaksi minun pitää ehdottomasti alkaa vaatia tarkempaa suoritusta. Ja älkää välittäkö hienoista yökkärinhousuistani. 

6 kommenttia:

  1. Ei, ei ei, tuo villakoira on maailman suloisin vieteri kääk! <3 ... minä ajattelin meidän villakoiran kanssa mennä mölleihin kun se täyttää 10v ja se on nyt 9v. ;)Eikä se osaa edes perusasentoa heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vieteri on aivan loistava sana kuvaamaan Sambaa! Ja mulla on Prinssin kanssa myös sama tavoite: kisavalmiiksi kymmenessä vuodessa. ;)

      Poista
  2. Hups, korjaan sekarotuinen Samba.. kai siinä on villakoiraa? Ihan semmoisen värinenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samban isä on puhdas villakoira ja emä on sekarotuinen villakoiramix. Eli suurin osa on kuitenkin villakoiraa. :D

      Poista
  3. Asiallinen toi Sampsoniitin (ihana lempinimi muuten!) palkka. :D Laika tuli uteliaana katsomaan videon myös. Samballa on aika samanlaiset vieterit kuin sillä, onkohan niillä jotain yhteistä? ;D Teillä ei sentään sormien varomisen lisäksi tarvitse varoa persettään? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, persettä ei tarvitse varoa Samban kanssa, mutta Prinssin kanssa tarvitsi nuorempana. Saamarin villakoirat. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.