26. joulukuuta 2012

Nyt on sitten sitä lunta









Miten tätä lunta voi tulla koko ajan vain lisää? Heti, kun vähän toivoo valkoista maahan, täytyy ruveta liioittelemaan. Minulle olisi hyvin riittänyt sellainen ohut valkoinen lumipeite. En minä tosiaan niin paljon lunta halunnut, että Samba joutuu uimaan lenkeillä ja Prinssi muuttuu lumiukoksi. Että, kiitos, nyt riittää! 

No, ainakin Kiira tykkää tästä säästä. Se ei tiedä mitään parempaa kuin pumpulisissa kinoksissa loikkiminen ja sukelteleminen. Ja pakkohan se on myöntää, että kyllä tällainen lumikuorrutus metsässä on kaunista ja jouluista. Taianomaista suorastaan. En silti tykkää, kun lunta on niin paljon, että se tunkeutuu kaikkialle vaatteiden alle ja tarttuu kiinni hiuksiin ja... 

On lumessa ollut puolensakin. Me olemme joululomalla päässeet Kiiran kanssa kokeilemaan vetoa. Esimerkiksi tässä parisen päivää sitten kävimme Sony -veljen ja Ninja -siskon kanssa kokeilemassa kicksparkia. Että oli hauskaa! Olen myös positiivisesti yllättynyt siitä, että Kiira ei arastellut kelkkaa ollenkaan. Ei se aivan tajunnut mitä sen pitäisi kelkan edessä tehdä, kun ohjaajahan oli selän takana, mutta vetäminen itsessään ei ollut sille mikään ongelma. Parhaiten Kiira veti minua kohti Erican potkiessa kelkan takana.

Kun pari viikkoa takaperin kävimme kokeilemassa länkivaljailla pulkan vetoa, arasteli Kiira jonkin verran tuota pulkkaa, mutta länkivaljaat ovatkin paljon jykevämmät varusteet. Tuollaiset kevyet vetovaljaat ja äänetön potkukelkka eivät olleet mikään ongelma Kiiralle. Kyllä Kiira sitä outoa pulkkaakin veti, mutta paljon varovaisemmin kuin potkukelkkaa.

Minun tekisi nyt kauheasti mieli ostaa tuollainen kickspark, kun se ihan oikeasti oli ihan hurjan hauska vehje. Yhden koiran valjakkokin menee muuten tosi kovaa! Kuitenkin jopa tällainen tohelo kuin minä osasi potkia kelkan takana. Minä tosin olen niin kömpelö, että minä kaaduin monta kertaa rähmälleni hankeen, mutta hauskaa se silti oli. 

4 kommenttia:

  1. Ihana toi kuva Kiirasta!

    Meiltä löytyy vetovaljaat ja ajattelin yrittää hiihtää Elmon kanssa tänä talvena. Saa nähdä tuleeko siitä mitään :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ja sukset emme tule toimeen keskenämme, mutta jos osaa hiihtää, niin varmasti olisi hauskaa sekin. :D Elmo varmaan tykkää.

      Poista
  2. Hyvä että oli hauska kokemus :) Meidän äitikin kokeili jouluna tota kelkkaa mutta taisi Sony antaa hieman liian kovat vauhdit kun hänkin löytyi lumipenkasta kahdesti :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Kommenttilaatikkoa saa käyttää keskustelupalstana, yhteydenottolomakkeena ja yleisenä purkautumiskanavana.